Constellation - Company Information




About Constellation

Constellation Logo

PURA#: 06-07-11

Constellation is the US's largest producer of carbon-free energy and a leader of retail supply of power, natural gas and home services for residences across the nation. Headquartered in Baltimore, their generation fleet produces enough energy to power 15 million homes and is helping to accelerate the nation's shift to clean energy with more than 32,400 megawatts of capacity and annual output that is 90 percent carbon-free. Constellation serves approximately 2 million residential, public sector and business customers, including three-fourths of the Fortune 100.



CT Energy Ratings Score:


( 3.4 / 5 )
Our rating criteria
All Providers Ranked From High To Low


Constellation Customer Engagement

1244   Reviews

441   Replies

Response Rate:
35.45 %




This graph ranks Price, Plans, Promotion, Order Experience, Customer Service, Billing, Account Management, Likelihood to recommend and Overall score of Constellation





1244 Reviews and 441 Replies for Constellation


Poor Customer Service

(1.4 / 5)

  I've been a Star Tex customer for 4 years now. Customer Service Rates right up there with Charter Cable. If you enjoy being on hold for 30 minutes to 1 hour plus, then Star Tex is the Company for you. Since the billing change over in January they have consistently sent e-mails stating that my account is past due, even though I spent an hour on hold re-authorizingt my automatic draft account. They really need to get their act together or they will soon be hated as much as Charter Cable/TXU and the Rest of the MONOPOLYS.

Larry Ledbetter
May 30th, 2018

We are so sorry to hear about your negative experience. Give us a call at 1-866-917-8271 so we can be sure to solve this issue.

Constellation Responds September 26th, 2018
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Awful Customer Service

(1.4 / 5)

  During the past few months they went through some type of overhaul with their payments systems and it has caused a lot of issues. I even received a letter in the mail in the beginning of Feb. saying that I would receive a $25 credit to my account because they acknowledged the issues. It is now March 26th and I have yet to receive any type of credit to my account. I have never waited on their customer service line for less than an hour.

Dan
May 30th, 2018

We are so sorry to hear about your negative experience. Give us a call at 1-866-917-8271 so we can be sure to solve this issue.

Constellation Responds September 26th, 2018
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

NO HONOR

(1.4 / 5)

  I signed up for electricity with Star Tex Power for the price of 4.7 cents per kwh for every monthly usage over 1000 kwh. If I go over 2000 kwh then its 5.4 cents. EVERY MONTH without exception they have OVER CHARGED me. I have addressed this matter and sought a resoluion EVERY MONTH. Even the mangers can't /won't fix it. Their response to me is that the rate is based off of the usage. Are they deaf ??/ My usage is in line with the price. I AM SICK OF THEIR EXCUSES, and refusal to honor the terms of the agreement. This company is corrupt, under handed, and deceitful. I will NEVER again use them. DO NOT USE THIS COMPANY !!!

karen young
May 30th, 2018

We are so sorry to hear about your negative experience. Give us a call at 1-866-917-8271 so we can be sure to solve this issue.

Constellation Responds September 12th, 2018
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Good riddance

(1.4 / 5)

  I was with StarTex for eight years and was happy until Constellation acquired them, but I just ditched them. Before Constellation, the phone got answered faster and they were willing to negotiate renewal rates to be competitive. Now you're likely to get stuck on hold when you call and they flatly refused to come off a rate that was 13% higher than a rate from a reputable competitor. Odd way to run a commodity business.

Mel
May 30th, 2018

We are so sorry to hear about your negative experience. Give us a call at 1-866-917-8271 so we can be sure to solve this issue.

Constellation Responds September 12th, 2018
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Bad gas company

(1.4 / 5)

  The charge you to pay your bill online. Sometimes the double dip and your payment comes out twice. Sometimes they don't take it out when you set it up. "It's not our fault we use a third party to pay online" I would use anyone but these guys. I didn't choose them, they bought who I had. There web site is ridiculously slow

Brian
December 6th, 2017

We are so sorry to hear about your negative experience. Give us a call at 1-866-917-8271 so we can be sure to solve this issue.

Constellation Responds September 26th, 2018
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Awful!!!

(1.3 / 5)

  I switched to StarTex after Texas Power began raising our rates into the $.22 range without notice that our plan had expired. StarTex was great at first, bills stayed low then found out they had been estimating for months. Long story short, ended up paying over $700 in one month ON TIME and they still disconnected us the day after I came home from the hospital after major surgery. It took hours and numerous threats to "supervisors" for them to admit I had payed my bills on time & they never should have disconnected our service in the first place. Even the Oncor employee that came to disconnect us said that he has heard lots of complaints on StarTex. They claim to have great customer service but it is among the worst I have ever seen right behind TexasPower. Swithched to Champion and hoping for a better experience.

Amy Carnes
May 30th, 2018

Thank you for your feedback; StarTex Power is more than happy to investigate the issue described in your review, as our customers are our #1 Priority. Please email us at Service@StarTexPower.com, with your account details, StarTex Power would appreciate the opportunity to address your concerns.

Constellation Responds October 7th, 2010
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Customer Service Nightmare

(1.3 / 5)

  Received a rediculousely high bill. Obviouse meter read error. Customer service representative was rude. Said probably high because of electric heat (I heat house with fireplace).

Startex power has been a nightmare, and once again, I am having a terrible time with customer service trying to get them to correct the meter misread.

CUSTOMER BEWARE . . . STAY AWAY!

T. Jacjson
May 30th, 2018

We are so sorry to hear about your negative experience. Give us a call at 1-866-917-8271 so we can be sure to solve this issue.

Constellation Responds September 26th, 2018
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Too Expensive - 6 years loyal customer

(1.3 / 5)

  Was a 6 year loyal customer, no longer. Their rates are no longer competitive and now they are charging an additional $9.95 because I don't use ENOUGH electricity. Really. Called and stated I would not be renewing and customer service could have cared less. Bye bye.

Will Wisenbaker
May 30th, 2018

Thank you for your feedback; StarTex Power is more than happy to investigate the issue described in your review, as our customers are our #1 Priority. Please email us at Service@StarTexPower.com, with your account details, StarTex Power would appreciate the opportunity to address your concerns

Constellation Responds March 9th, 2014
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Thanks StarTex for charging $9.95 per month to use LESS electricity!

(1.3 / 5)

  I've been a StarTex power customer for 2 years and my renewal is approaching. To my surprise StarTex has decided to increase the penalty for conserving electricity from $4.99 to $9.95 per month and raised the usage from <500kwh to <1000kwh. Use LESS pay MORE. What a deal! I called Customer Service and was basically told 'too bad, so sad'. It's time to start shopping again and I suggest you do the same.

KH
May 30th, 2018

We are so sorry to hear about your negative experience. Give us a call at 1-866-917-8271 so we can be sure to solve this issue.

Constellation Responds September 26th, 2018
Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

No contract with Constellation

(1.2 / 5)

  Please, understand that I have canceled my account with Constellation. I was still bound by another contract when I applied. I was told by a third party that my contract with the other company was expiring on June 1st.

Roger
July 7th, 2023

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Bad customer service

(1.2 / 5)

  Been on hold with your company for 4 hours 3 different numbers. Just to join Trumbull Co. Aggregate. Shameful your company is our only choice

Gm
January 30th, 2023

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Scam

(1.2 / 5)

  There variable rates are nonsense. I know more than the avg joe about t.p.suppliers especially after much research.
Firstly constellation is 1 of the very few suppliers that charge a monthly fee for having them as your supplier.... 95% of t.p.suppliers do not.

Also there cancellation fees are extremely high. If there pricing is so good, why is there a $150 cancelation fee? Most suppliers do not have cancellation fees. Don't choose constellation as your supplier, don't believe me do some research online and dig... you'll see

Jacqueline
January 19th, 2023

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Thieves

(1.2 / 5)

  I canceled 3mos. Ago and they are still taking money from me. I never even opted to get electric from them

Disgruntled customer
August 10th, 2022

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Horrible Company! Refuses to allow you to track usage in real time.

(1.2 / 5)

  Does not allow you to track you usage. You will get an energy bill every month that shows twice what you actually used. They claim to use Smart Meter Texas and all you have to do is make an account and you can track you usage. Unfortunately, Smart Meter Texas will not accept Constellation's PUCT Certificate number, the ESIID, or any one of the twelve different company names they use for the same address in Houston. I am happy to report this deplorable company to ERCOT.

Houston, TX
June 15th, 2022

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Bait and switch or outright lye when you call, by far the worst CS ever

(1.2 / 5)

  Find another company. I can not record this enough.

Lets start at the plan. I called them to confirm and asked questions, I was told they charge buy the KWH, whatever I use, I get charged for, they confirmed the rate, so signed up as my previous contract was ending and they offered nothing at market rates. Set up to start, on the last day of my previous plan and the day my meter sends in its readings.

First bill come n a few days later for 150 bucks. I call them, they try to tell me my plan has a min charge of 159, Nope, then that I am prepaying for future usage, nope, so after 4 people finally get someone with average intelligence who can see it is wrong at my bill is correct.

After he first full month I get another bill. Again, charging incorrectly, charging me for almost twice my usage. Again I call, again chuck and jive. After multiple people finally get Simeon who can see something is off, but can not fix it. Get another and he stats telling me I clearly am stupid and can not understand math (side not, I hold a BS in mathameyics and a BS and MS in engineering, AND a MBA in finance, so clearly I have an ok understanding of math. After I get a claimed supervisor I get it partly corrected, atleast it is within 20 bucks of what it should be, bit I am done, 50 bucks to cxl worth every penny.
It 8 days into my moth and I start with another company. I get a bill for 748.24 cents. For 8 days and a 50 dollar fee.

Again, speak to several people, finally get s energy who comes up with 128 bucks, more than my average monthly bill the last 2 years.

I ask of an accounting, and a corrected bill.

I never got it, called again.

Now. Get a late notice. Call again, they refuse to send an invoice or tell me where they get the Balance due.

Still waiting.

Got another letter, but still no accounting. I pod it just t be done with this.

I highly recommend you find another company.

Chris S
September 3rd, 2021

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Lack if transparency

(1.2 / 5)

  Called July 19 about 3PM with the intention of leaving GEXA. Plans and most reviews were pretty good. I asked the agent three very simple questions. Took 20 minutes to extract those answers. The questions were these. What is the price per kwh at 1000, 2000, and 3000. Was told the numbers would vary from the quoted rates. So I asked the questions another way. What is the highest kwh rate I would pay between 1000 and 2000, 2000 and 3000, and 3000 and 4000? Finally got answers after just flat insisting on them. Final question was: Will you send me those quotes in writing. Agent stated they would only send the 1000 kwh quote. Spoke to supervisor Daniel Garza. Again, went around the world to finally get the quotes I needed. However, would not agree to put the maximum kwh price in writing. Really disappointed in the lack of transparency on these calls. Would have signed up in 10 minutes if getting answers were not the equivalent of pulling a wisdom tooth whose roots were wrapped around the jawbone. What a shame. Was prepared to become a Constellation customer. Guess I should have tempered my expectations before I called. Really sad.

Terence Gary
July 19th, 2021

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Avoid

(1.2 / 5)

  They have terrible customer service.
They did not stop my previous provider although they said they would
Impossible to get through to them, by phone or chat

Allen
August 24th, 2020

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

POOREST SERVICE I'VE EVER HAD. OWNED THE HOME 40 YEARS.

(1.2 / 5)

  HAVE RECEIVED 3 DISCONNECT NOTICES, BUT NO BILLS. VERY POOR, POOR SERVICE.

David Muir
March 10th, 2020

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Rip off.

(1.2 / 5)

  They do not tell you that cycle can be of 27 to 35 days. So, you always pay full bill as they read meter before cycle ends and so you will never get discount which they claim when you sign up.

Jason
March 2nd, 2020

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Not easy to work with Constellation

(1.2 / 5)

  I was very disappointed by the customer service I received from Constellation Energy. Twenty-five minutes of waiting on hold only to speak with a representative who transfers to another person, another long and on and on it goes until they disconnected me. Three times this happened. Two hours wasted, so I emailed and no response for a week. Out-sourced help desk. Not worth their poor quality lack of service!

ABlack
September 25th, 2019

Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions



Example Bill
loading...